Kezdő triatlonos blogja

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Linkblog

1. félmaratonom

bodzsi86 2011.10.02. 21:31

Eltelt egy jó pár hét a triatlonos szezon záró versenye óta, s az edzések mellett hiányzott az adrenalin fröccsel járó próba. Így nézelődtem futó versenyek között. Így sikerült dönteni, hogy lefutom életem 1. félmaratonját. Néztem az időpontokat, a pesti rendezésű versenyre nem tudtam volna felkészülni, így Ádival megbeszélve a szeptember 25-én rendezendő Hírös Félmaratonra esett a választás. Volt rá 3 hét, annak az első 2 hetére kaptam egy kemény programot, azzal, hogy csak szóról szóra teljesítsem, mert különben megesz. Valóban olyan volt, kb úgy teltek a napok, hogy ébredés, edzés, meló, edzés, kaja, alvás. Másra nem igen volt energia. Viszont érezhetően javultam, erősödtem. Majd jött a frissülés a hétvégére. Általában a verseny előtti napokban már érzem, hogy kezdődik a "lámpaláz" viszont most teljesen nyugodt voltam.

Így érkeztük el a várva várt vasárnaphoz. Kis autókázás s már 8 óra körül a helyszínen voltam, mivel 9kor kezdődött a regisztrálás, így bőven volt időm az Ádi által adott verseny előtti dolgok elintézésére. Ekkor azért már éreztem az adrenalint az ereimben rendesen :)  Kicsit bóklászoltam hátha találok ismerősöket, egyszer csak Körözsi Sanyi szólít meg. Beszélgettünk, majd elment a kislányával futni egyet, addig én bemelegítettem.

Majd eljött az idő s mentünk a rajthoz. Együtt indultunk a 7km-t, 14km-t futókkal, meg nem tudtam, hogy milyen idő fog sikerülni, így próbáltam hátrább helyezkedni a rajtnál. (11 óra után pár perccel volt a rajt, de ekkor nem érződött, hogy meleg lesz) RAJT! Egy nem túl gyors, bemelegítő tempót kellett felvenni, visszafogtam magam amennyire tudtam. De így is előzgettem rendesen, élveztem a futást, a tájat, kb mint egy arborétum, olyan volt a környezet, a táj is változatos volt. (A pálya 90%-a füves volt. 3 egyenként 7km-es körből állt a futás.) Nem volt szabad órát használni, így lövésem nem volt, hogy milyen tempóban futok számszerűleg. De kellemes volt nagyon. Majd felbukkant az 5 km-es tábla, ekkor kezdtem gyorsítani a tempót, nem brutálisan de azért lehessen érezni, hogy javul a tempó. 3,5km-ként volt frissítő, mindenhol kortyoltam párat a vízből és vagy izóból. Körbe értem először, akkor ért be az egyik 7km-t futó sporttárs akkor hallottam meg az időt, 28'4x" volt, gyors fejben számolás után alig gyengébb 4'-es ezreknél, meg is lepődtem, főleg annak tudatában, hogy az első 2 km igen visszafogott volt,de fitt voltam, nem éreztem, hogy sok lenne a tempó. A második körben érzésre próbáltam még javítani a tempón. Csak azt nem számoltam bele, hogy a frissítő után nem abban a tempóban folytattam a futást hanem egy kicsit lassabban és onnan gyorsultam. Lement a második kör, itt is még erősnek éreztem magam, de azért már éreztem, hogy túl vagyok a felén. Majd elérkeztem a 17. km-hez. Ott jött egy fricska, combjaim minden előjel nélkül jelezték, hogy ez így nem fog menni sokáig, visszább is kellett venni. Éreztem ha nem így teszek akkor bajban leszek. A maradék 4km elég visszafogott tempóban telt. Az utolsó km-t megnyomtam amennyire telt, beérkezéskor nem tudtam a pontos időt amivel végeztem, csak hogy valahol 1h40' körül sikerült teljesíteni.

 

Mikor beértem, leültem elmajszoltam 2-3 almát megittam egy rakat vizet s közben nézelődtem, majd jött Sanyi neki álltam buzdítani, hogy nyomja meg a végét. :)

 

Örültem, mert sikerült teljesíteni, viszont mint kiderült fejben nem vagyok elég erős, hogy a holt pontokat átüssem, van még hova fejlődni minden téren. :)

Pontos eredményem végül: 1h41'40" lett amivel 90 indulóból 27. lettem abszolútban, korosztályban pedig 11 emberből 5. lettem. eredmények megtekinthetőek: itt

Ezek tudatában azért összességében boldog vagyok!

 

A rendezésről említeném meg, hogy nagyon szuper volt. A segítők mindenkit buzdítottak, frissítések flottul mentek. Nagyon pazar kis verseny volt. Jövőre ugyanitt!

A következő cél, majd ennek a megdöntése lesz!

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bodzsi-tri.blog.hu/api/trackback/id/tr493272957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása