Kezdő triatlonos blogja

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Linkblog

Egy bemutatkozásba burkolt világszemlélet (lecke a sorstól)

bodzsi86 2011.06.26. 21:31

Sziasztok!

 

Bodzsár András vagyok, alias Bodzsi. 7 éves korom óta sportolok, mivel kis településen élek, így nem sok lehetőség tárult elém akkoriban, plusz a labda mindig vonzott így a focival kezdtem a mozgás örömét megismertetni magammal. Közben mikor adódott a lehetőség elkezdtem cselgáncsozni. Ez elég rövid életűnek bizonyult, mivel az oktató hamar elkerült a városunkból. Így csak a foci maradt. Ez kitartott középiskola közepéig. Itt a tovább tanulás mellett döntöttem, amiben segítséget adott, hogy a foci csak hobbi volt :). Egyetemi évek alatt viszont kezdett hiányozni a sport, s ahol tudtam megragadtam az alkalmat: hol kispályás focikat, hol tollast(tesióra keretében), hol cselgáncs edzést, hol kondizást takart a dolog. Aztán megismerkedtem egy közös ismerősön keresztül Ádiékkal, de akkor még nem gondoltam, hogy elkezdek triatlonozni.

Az első löket akkor jött mikor végig néztem egy videót: https://www.youtube.com/watch?v=rF7Bv9Rjl0E, s akkor éreztem, hogy egyszer Tisztelettel adózva a videón szereplő személyeknek szeretném teljesíteni az általuk megtett távokat. Beszélgetvén ismerősökkel felvetődött Ádám neve, hogy Vele vegyem fel a kapcsolatot ezzel kapcsolatban. Hál Istennek ez egy nagyon jó tanács volt, de erről majd egy következő posztban számolok be részletesebben. Visszakanyarodva a videóhoz szeretnék elmesélni Nektek egy történetet magamról ami párhuzamot mutat a videón szereplő sráccal. S itt jön a címben szereplő "lecke a sorstól" megvilágítása.

1992-t írunk. Házunkkal szemben volt egy közepes nagyságúnak mondható erdős, nádasos rész. Nagyon sok időt töltöttünk lenn a barátaimmal. Egyik ilyen alkalom után este egy kullancsot találtam magamon. Akkoriban nem nagyon volt még elterjedt és ismeret hiányában jól körbe kentük kenőccsel, de nem jött ki, így végül csipesszel távolítottuk el. Teljesen meg is feledkeztünk róla. Majd egy jó pár hónappal később arra lettek szüleim figyelmesek, hogy kevesebbet mozgok, zsibbadni kezdett kezem, lábam, fájdalmas volt a mozgás. Irány doki, onnan irány kórház, ismét 1-2 hónap tétlen vizsgálódás, mert a dokik sem tudták mitől lehet, már szinte mindenre megvizsgáltak, minden negatív. Ekkor eszébe jutott szülőknek, hogy volt kullancs csípésem. De ekkora már kezdett a dolog a tüdőmre is rámenni. Túl nagyon sok vérvételen, az utolsó teszt a kullancsra pozitív lett: Lyme-kór. Hál Istennek még az utolsó pillanatban derült ki. Innen indult a terápia napi több ezer mg anitibiotikummal. Egy év kórházba járás. Addig bármilyen mozgás forma 0-ra redukálva. A gyógyulásban nagy segítség volt, hogy eldöntöttem, hogy én még akarok focizni, kirándulni, stb.  Mikor meggyógyultam, akkor fogadtam meg magamban, hogy amíg tudok mozgok, sportolok. Mert tudom milyen az, mikor menne az ember de nem tud, nem teheti.  Másik nagyon tanulság, amire ekkor megtanított a sors, soha nem szabad feladni! Nagyon nagy erő az emberi akarat, mindig ott van mikor egyedül is van az ember. S mikor valaki a mélypontra kerül, gondolja végig, hogy másik százszor annyit küzd nap mint nap a napi megszokott, nekünk rutinszerű dolgokkal.(lásd a fenn említett videóban).

Ezeket szerettem volna így elsőre megosztani Veletek kedves Olvasók! Addig jó amíg ezt nem saját bőrön tapasztalja meg valaki, hanem ilyen kis firkálmányokból.

Remélem célt értem, hogy mindenki egy kicsit pozitívabban nézze a világot! :)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bodzsi-tri.blog.hu/api/trackback/id/tr423017101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása